Kłopoty ze skrzynia SMG

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Bombel » sob lis 24, 2007 19:32

Ja mam to samo, wiec albo wszyscy maja problem z autem, albo tak ma byc :D
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Keepsake » ndz lis 25, 2007 08:46

No to dzięki, to mnie uspokoiliście.

marekmoto
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 20, 2007 13:10
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: marekmoto » wt sty 15, 2008 13:12

Czy u was w trybie automatycznym kiedy hamujecie to też wrzuca poszczególne niższe biegi i puszcza sprzęgło?
W połączeniu z hamowaniem taki jest efekt nieprzyjemnego szarpanego hamowania,czego nie ma juz w trybie sekwencji,bo tam nie puszcza sprzęgła.
A czy można w czasie jazdy wrzucić luz i tak dojeżdżać np.do skrzyzowania ?

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: mateush » wt sty 15, 2008 13:17

marekmoto pisze:A czy można w czasie jazdy wrzucić luz i tak dojeżdżać np.do skrzyzowania ?
Mozna.
Ale wg mnie nie ma sensu, bo dojezdzajac do skrzyzowania i zwalniajac w koncu skrzynia wysprzegli, a po dluzszym postoju (np na swiatlach) pusci sprzeglo i wrzuci luz.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

marekmoto
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 20, 2007 13:10
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: marekmoto » wt sty 15, 2008 13:22

ale kiedy tak hamuję a ona zmienia biegi i puszcza mi to sprzęgło to aż mi go szkoda bo jednak bardziej się zużywa.
W normalnym automacie jazda na "N" jest niedopuszczalna

marekmoto
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 20, 2007 13:10
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: marekmoto » wt sty 15, 2008 13:26

Napiszcie jeszcze ile jeżdżą M-ki z SMG i bez, ludzie pytają a ja nie wiem, mojej nie sprawdzałem bo mam za stare opony

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: mateush » wt sty 15, 2008 13:41

marekmoto pisze:ale kiedy tak hamuję a ona zmienia biegi i puszcza mi to sprzęgło to aż mi go szkoda bo jednak bardziej się zużywa.
U mnie czegos takiego nie ma. Ale ja jezdze prawie caly czas w S
marekmoto pisze:W normalnym automacie jazda na "N" jest niedopuszczalna
SMG to nie automat :razz: Mozesz jezdzic na N ile tylko chcesz, tak samo nieszkodliwe jak jazda na luzie w manualu
marekmoto pisze:Napiszcie jeszcze ile jeżdżą M-ki z SMG i bez, ludzie pytają a ja nie wiem, mojej nie sprawdzałem bo mam za stare opony
Ale ile czego?
0-100. V-max? Identycznie jak manual.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

marekmoto
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 20, 2007 13:10
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: marekmoto » wt sty 15, 2008 13:46

V-max z ogranicznikiem chyba 250, nawet nie wiem czy jest, a ile bez?

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Pablo » wt sty 15, 2008 13:50

mateush pisze: a po dluzszym postoju (np na swiatlach) pusci sprzeglo i wrzuci luz.
Jak to? Samo na luz zrzuci? U mnie tak sie nie dzieje.
17.01.11

marekmoto
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 20, 2007 13:10
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: marekmoto » wt sty 15, 2008 14:02

u mnie też "0" się nie pojawia

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: mateush » wt sty 15, 2008 14:33

Pablo pisze:
mateush pisze: a po dluzszym postoju (np na swiatlach) pusci sprzeglo i wrzuci luz.
Jak to? Samo na luz zrzuci? U mnie tak sie nie dzieje.
Dzieje sie. Sprawdz:
Zacznij zwalniac i sie zatrzymaj, skrzynia zrzuci bieg do 1. W tym czasie jest zapiete 1 bieg i wcisniete sprzeglo. Postoj chwile i sie nie ruszaj (nie wiem ile doklanie) uslyszysz <klik> skrzynia wrzuci luz i odpusci sprzeglo (na wyswietlaczu bedzie oczywiscie wciaz 1). Potem dodaj lekko gazu i znow uslyszysz wyrazne <klik> skrzynia wrzuci 1.
Na 100% tak bedzie. Wylacz ten hip-hop i wsluchaj sie :)
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » wt sty 15, 2008 14:49

0-100. V-max? Identycznie jak manual.
Nie wiem jak jest w praktyce. Ale według wszelakich testów SMG jest wolniejsze o 0,1 do 100

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Keepsake » wt sty 15, 2008 14:50

No tak, czy 4.9 czy 5.0 jest to różnica że ja pierd*... :roll:

Za to przyjedź kiedyś na tor Poznań i zobaczymy jaka będzie różnica i na czyją korzyść wtedy.

Ja obstawiam około pół sekundy szybciej z SMG przy tym samym kierowcy na okrążeniu, powtarzalnie.

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Keepsake » wt sty 15, 2008 14:53

mateush pisze:Dzieje sie. Sprawdz: (...)

Na 100% tak bedzie. Wylacz ten hip-hop i wsluchaj sie :)
Moim zdaniem to może zależeć od wybranego programu i sądzę że przy ostrzejszych programach nie będzie wrzucać luzu.

Tak samo jak na najniższym programie w ogóle nie wraca na 1 tylko rusza z dwójki, tak samo może nie wyrzucać jedynki na najwyższym albo dwóch najwyższych.

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Pablo » wt sty 15, 2008 15:17

mateush pisze:
Pablo pisze:
mateush pisze: a po dluzszym postoju (np na swiatlach) pusci sprzeglo i wrzuci luz.
Jak to? Samo na luz zrzuci? U mnie tak sie nie dzieje.
Dzieje sie. Sprawdz:
Zacznij zwalniac i sie zatrzymaj, skrzynia zrzuci bieg do 1. W tym czasie jest zapiete 1 bieg i wcisniete sprzeglo. Postoj chwile i sie nie ruszaj (nie wiem ile doklanie) uslyszysz <klik> skrzynia wrzuci luz i odpusci sprzeglo (na wyswietlaczu bedzie oczywiscie wciaz 1). Potem dodaj lekko gazu i znow uslyszysz wyrazne <klik> skrzynia wrzuci 1.
Na 100% tak bedzie. Wylacz ten hip-hop i wsluchaj sie :)
A to moze i tak jest tylko nie słyszałem :wink: . Myslałem, że u Ciebie na wyswietlaczu zmienia a wydawało mi sie to niemożliwe.
17.01.11

ODPOWIEDZ